S deťmiKnihyO Duške a Luške - recenzia od 13 ročného čitateľa Benjamína

O Duške a Luške – recenzia od 13 ročného čitateľa Benjamína

Pamätáte, keď sme vám pred Vianocami písali o novej knižke Kristíny Tormovej s názvom O Duške a Luške? Ak ju máte doma a stále otáľate s čítaním, prípadne ak neviete, či sa jej kúpa oplatí, ponúkame vám recenziu 13 ročného čitateľa Benjamína, ktorý svoje dojmy spísal. Recenziu sme nijak neupravovali (iba pridali zopár čiarok a odstránili hashtagy, keďže čitateľ to chcel poňať veľmi moderne :)).

Obal recenzovanej knižky. (zdroj: donio.sk)

Ahojte. Volám sa Benjamín a mám 13 rokov. Včerajšok bol deň, kedy som dočítal knihu O Duške a Luške od Kristíny Tormovej. Úprimne, najprv som tú knihu nechcel čítať, lebo som si myslel, že je pre malé deti. Ale nie je IBA pre malé deti. Podľa mňa sa hodí pre všetky vekové kategórie, ako napríklad pre tehotné mamičky, pubertiakov, či našich strarých rodičov.

Keď sa ma mamina spýtala, či si to nechcem prečítať, jasne som povedal, že nie. No v pondelok som ochorel, a tak som sa nudil, že som si ju zobral a začal som ju čítať. Prečítal som ju za tri dni. Bol som fascinovaný. Doslova. Kniha je o dvojičkách a ich mamičke “Minke“. Číta sa ľahko, pretože kniha neobsahuje tažké slová, takže máte pocit, že ani nečítate. Najzábavnejšia pasáž je podľa mňa tam, kde Minka povie, že ju piclo a Luška povie, že či sa prejedla pizze, tak či ju piclo :D. Obsahuje pekné, a zároveň poučné rozprávky. Napríklad o tom, ako prichádzame na svet, či o čare Vianoc alebo o tom, že netreba myslieť na to zlé, ale na to dobré, či o tom, že cukor škodí zdraviu, alebo že sa dejú zázraky.

Čítanie pre malých, aj veľkých.

Táto kniha je viac-menej o zázrakoch. Moja najobľúbenejšia kapitola je O Kiki z minulosti. Tá kapitola je o tom, že Duška a Luška stretávajú záhadnú Kiki, ktorá povie, že je z minulosti. Neskôr však zistia, že to je Minka. Viac v knihe ;). Sú v nej nádherné ilustrácie, ktoré nakreslila Zuzana Dreadka Krutá. Na konci každej rozprávky sú otázky, rodičia, môžete si ich s deťmi spolu zodpovedať. Ešte k ilustráciám. Zuzka ich nakreslila naozaj veľmi pekne. Mne osobne sa najviac páči ilustrácia hneď na obale. Dve dievčatá, ktoré majú jeden zapletený vrkoč. Fakt dobrý nápad :).

V knižke sú naozaj skutočné udalosti, ale je tam trošku aj vymyslených. Ale povedzme si, čo by to bola rozprávková kniha bez pár vymysleností? Osobne sa chcem poďakovať Kristíne Tormovej, že jej napadol taký dobrý nápad napísať knihu O Duške a Luške. Myslím, že bude mať veľký úspech. Odporúčam túto knižku úplne každému. Veľa vás naučí. Naozaj. Kniha sa hodí ako narodeninový či vianočný darček.